Naslov | ULOGA BUSINESS INTELLIGENCE-A U PROCESU DONOŠENJA
POSLOVNIH ODLUKA |
Autor | Mateja Matijašić |
Voditelj/Mentor | Damir Ribić (mentor)
|
Sažetak rada | Svakodnevnim razvojem tehnologije javljaju se sve veće mogućnosti za
poduzeća. Integriranjem informacijskih tehnologija, poduzeća imaju mogućnosti za napredak,
odnosno mogu ostvarivati bolje poslovne rezultate i osigurati nove načine za donošenje
kvalitetnijih i bržih poslovnih odluka. Naime, menadžeri u poduzećima svakodnevno donose
različite odluke, a neke od njih iznimno su važne za daljnji rast i razvoj samog poduzeća, tj.
za ostvarivanje željene konkurentske pozicije na tržištu. Suvremeni uvjeti poslovanja
zahtijevaju sve brže, a ujedno i kvalitetnije reakcije poduzeća na postavljene uvjete tržišta.
Bez pravovremenih reakcija, poduzeća vrlo teško opstaju te je u takvim uvjetima neophodna
je implementacija informacijske tehnologije u poslovanje, jer se na taj način određeni procesi
olakšavaju, tj. skraćuje se vrijeme potrebno za njihovu izvedbu. Kako bi se skratilo vrijeme
potrebno za prikupljanje, obradu, analizu i transakciju informacija na kojima će se temeljiti
buduće odluke, sve više poduzeća u svoja poslovanja implementira business intelligence.
Pomoću business intelligence sustava i alata menadžerima se olakšava svakodnevno
donošenje poslovnih odluka. Business intelligence se zapravo razvio iz sustava za podršku
odlučivanju stoga je nesporna njihova međusobna povezanost i funkcionalnost. Radi lakšeg
razumijevanja teorijske povezanosti business intelligence-a i sustava za podršku odlučivanju,
rad je potkrepljen je praktičnim primjerom. Istraživanje je provedeno na poduzeću Konzum
d.d. gdje je prikazana implementacija business intelligence sustava, odnosno IBM Cognos
sustava. Dakle, cilj i svrha ovog rada je ukazati na postojenje snažne veze između business
intelligence-a i procesa poslovnog odlučivanja. |
Ključne riječi | IT business intelligence poslovno odlučivanje sustav za podršku odlučivanju |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | THE ROLE OF BUSINESS INTELLIGENCE IN DECISION MAKING
PROCES |
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici |
Mjesto | Virovitica |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
|
Vrsta studija | stručni |
Stupanj | specijalistički diplomski |
Naziv studijskog programa | Menadžment; smjerovi: Destinacijski menadžment, Menadžment malih i srednjih poduzeća |
Smjer | Menadžment malih i srednjih poduzeća |
Akademski / stručni naziv | stručni specijalist ekonomije |
Kratica akademskog / stručnog naziva | struč.spec.oec. |
Vrsta rada | specijalistički diplomski stručni |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2018-09-28 |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:165:638319 |