završni rad
RAZVOJ I OBLICI PODUZETNIŠTVA KROZ POVIJEST, TE PODUZETNIŠTVO U RAZLIČITIM KONTEKSTIMA

Martina Bošnjak (2017)
Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Podaci o radu
NaslovRAZVOJ I OBLICI PODUZETNIŠTVA KROZ POVIJEST, TE PODUZETNIŠTVO U RAZLIČITIM KONTEKSTIMA
AutorMartina Bošnjak
Voditelj/MentorDamir Ribić (mentor)
Sažetak rada
Poduzetništvo jest aktivnost ostvarivanja ideja i neizostavno je u današnjim razvijenim društvima. Inicijativa pokretanja tvrtke, ulaganje u ideju, zapošljavanje, postizanje konkurentnosti i širenje na tržište uz prisutnost rizika te brojni drugi elementi čine poduzetništvo jednom od najvažnijih grana ekonomije. Poduzetništvo kao djelatnost prisutno je društvu otkad postoje zajednice ljudi koje djeluju sa zajedničkim ciljem. Važno je naglasiti kako se poduzetništvo vremenom mijenjalo te se i danas mijenja pod utjecajem suvremenog svijeta, globalizacije i postmodernističkog razvoja tržišta. Nepostojanje granica među državama i društvima u današnjem poslovnom svijetu poduzetništvu omogućuju rast i razvoj u svim smjerovima. Osim toga globalno međunarodno povezivanje rezultiralo je i neprestanim traženjem novih ideja, sklapanjem poslovnih suradnji među poduzetnicima i tvrtkama, povećanje odgovornosti i dobiti, ali i razvojem intuicije i poduzetničkih vještina koje se smatraju ključnim za napredak društva. U svrhu izrade ovog završnog rada analizirana je literatura kako bi se dobile definicije poduzetništva, odredile značajke poduzetništva i opisali pojavni oblici poduzetništva. Opisane su prednosti i nedostaci ulaska u poduzetništvo te su opisani pristupi proučavanja poduzetnika i poduzetništva. Poduzetnik mora razumjeti prednosti i nedostatke ulaska u poduzetništvo. Osim toga mora biti svjestan mogućnosti profitiranja ali i poteškoća prilikom poslovanja pa se stoga pri proučavanju poduzetništva može govoriti o personalno psihološkoj teoriji, neoklasičnoj teoriji i sociokulturalnom teorijskom pristupu. Pod utjecajem novih poslovnih okruženja poduzetništvo se razvija kao individualno ili kao korporativno poduzetništvo. Kada se govori o kontekstima razvoja, tada se može podijeliti na tradicionalno, korporacijsko i socijalno poduzetništvo.
Ključne riječipoduzetništvo definicije poduzetništva poduzetnik povijesni razvoj poduzetništva oblici poduzetništva
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjVisoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
MjestoVirovitica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment; smjerovi: Informatički menadžment, Menadžment ruralnog turizma
SmjerInformatički menadžment
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc.oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-06-01
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:165:913473
PohranioIvana Vidak