undergraduate thesis
UTJECAJ VANJSKIH ČIMBENIKA NA KREIRANJE CJENOVNE STRATEGIJE

Dino Toplak (2015)
Virovitica College
Metadata
TitleUTJECAJ VANJSKIH ČIMBENIKA NA KREIRANJE CJENOVNE STRATEGIJE
AuthorDino Toplak
Mentor(s)Zrinka Blažević (thesis advisor)
Abstract
Tema završnog rada se temelji na tome da objasni te prikaže odgovarajuće značenja pojmova te također prikaz na primjeru iz prakse. Na početku rada objašnjen je pojam 4P takozvanog marketing miksa kao i pripadajući mu elementi. Kroz ovaj rad razradio sam osnove marketinga kroz nekoliko naslova i podnaslova te u suštini pokušao sam sebi predstaviti i shvatiti važnost marketinga u poslovnom svijetu. Elementi marketing miksa su: proizvod, cijena, promocija i distribucija. Od svih elemenata marketing miksa, jedino cijena donosi dobit u odnosu na ostale elemente marketing miksa te predstavlja i glavni element za poslovne subjekte i igra vodeću ulogu pri kupčevom odabiru određenih proizvoda i usluga na tržištu te je kao takva predstavlja u doba globalne recesije glavni faktor. Dakle korz rad sam pokušao predstaviti i pojasniti svaki od elemenata i time istaknuti njihovu važnost pri plasiranju određenog proizvoda ili usluge na tržište. U radu posvećeno je više pozornosti na jedan element marketing miksa a to je cijena. Dakle opisujemo cijenu kao vrijednost a u manjim poglavljima opisane su metode kojima se definira cijana te čimbenici koji utiječu na formiranje cijana. Kod čimbenika koji utječu na formiranje cijena postoje unutarnji i vanjski. Nadalje se šire opisuje vanjske čimbenike koji utječu na određivanje cijena. Postoje vanjski čimbenici a to su: tržište i potražnja, konkurencija te drugi čimbenici o kojima če biti riječ u poglavljima i pod poglavljima. Kroz manja poglavlja u četvrtom dijelu objašnjene su: politika određivanja cijena za nove proizvode, politika psihološkog određivanja cijena, politika određivanja cijena profesionalnih usluga te politika promotivnog određivanja cijena. Strategije koje koriste poslovni subjekti kako bi prilagodili cijene svojih proizvoda potrošačima su: cjenovni popusti i benefikacije, diskriminacijske cijene, psihološke cijene, promocijske cijene, geografsko određivanje cijena, međunarodne cijene. Kroz te podnaslove će biti pojašnjeno prilagođavanje cijena. Ključne
GranterVirovitica College
PlaceVirovitica
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeManagement; specializations in: Management in Computer Sciences, Management in Rural Tourism
Study specializationManagement in Computer Sciences
Academic title abbreviationbacc.oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-12-17
Parallel keywords (Croatian)proizvod cijena promocija distribucija
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:165:047578
CommitterIvana Vidak