Abstract | Koncept Socijalnog poduzetništva koji integrira stvaranje ekonomske i socijalne
vrijednosti prisutan je u teoriji već više od jednog stoljeća, i to na globalnoj razini, dok svoj
zamah dobiva zadnjih 30-tak godina posebice u rastućim gospodarstvima svijeta. Njegova
specifičnost ogleda se u tome što objedinjuje socijalnu, ekonomsku i ekološku održivost, a
svojim djelovanjem pridonosi boljitku zajednice. Takav koncept i vizija modernog društva,
prepoznata je i od strane Europske unije, koja svojim programima stimulira i potiče razvoj
socijalnog poduzetništva.
Rad opisuje pojmove poduzetništva i poduzetnika, karakteristike tradicionalnih poduzetnika, te
teorijski prikaz klasifikacije poduzetništva. Nastavak rada donosi teorijske poglede na socijalno
poduzetništvo, te njegov nastanak i povijesni razvoj. Uspoređuju se pogledi na tradicionalno i
socijalno poduzetništvo te se opisuju osnovni ciljevi socijalnog poduzetništva. Istiću se osobine
socijalnih poduzetnika, opisuje se tijek pokretanja socijalnog poduzetništva, razlike između
socijalnog poduzeća i socijalnog poduzetništva. Treća dio rada daje prikaz socijalnog
poduzetništva u svijetu i Republici Hrvatskoj, te kroz praktične primjere opisuje poduzeća koja se
bave socijalnim poduzetništvom: Ashoka kao svjetski poznat servis za socijalne poduzetnike,
ACT grupa iz Čakovca i HEDONA d.o.o. iz Križevaca. |